Wednesday 10 July 2013

kisah hari pertama puasa

Kisah kelakar pun ada..punya la excited ibu aku ni..hari pertama puasa kan..

banyak betul die masak..patutla aku nak beli lauk siap kat bazar die x bagi..aku ni bukan apa..kesian kat die..haha..aku terkejut jugak bukak periuk ada gulai ayam,ada ikan patin masak asam pedas..haha mak aku ni biar betull..haa aku bukak pulak saji mak oii..ayam goreng,daging goreng,ikan bakar dan air asam,kerabu lagi hahahha..banyak nyee..ni kalo pekena semua tidur kat dapur la aku malam ni haha..

Waktu berbuka..azan dah bunyi ..eh2 baca doa dulu..minum dulu seteguk air..maklum ler kering tekak..baru ambil kurma sebijik..

Angan2 tengahari tadi..malam ni waktu berbuka nak makan kurma dan minum air dulu..pastu solat maghrib then baru makan nasi..

hampeh .com betul..punye la iman x kuat..yela nampak lauk tersusun tu geram pulak tengok..aku cedok jugak nasi sikit..hmm baru 3 kali suap kat mulut ni...mual nye rase..tibe2..uweeeekkk..habis terkuar...hohoho..angin tolak suda..

'Mak aku cakap perut x ori hahha...lembik rase..mulut dah xleh terima makanan..perut rase panas sangat..
Gastrik pulak..tapi nasib baik siang tadi x meragam..

huhu..cancel sudah terawih..alahai..
xpe kita tunggu esok jela..

No comments:

Post a Comment